2015. szeptember 10., csütörtök

Almás chilis sütőtök-krémleves



Alig köszöntött be az ősz, én máris kihasználtam a lehetőséget, hogy egy finom sütőtök-krémlevest készítsek ebédre. Imádom a sütőtököt, minden mennyiségben képes vagyok fogyasztani, így különösen nagy erőfeszítésembe került, hogy pár falat a leveses fazékban kössön ki további felhasználás céljából, és ne a számba kanalazzak minden kincset érő darabkát. Igyekeztem minden fázisról képet készíteni, hogy a konyhában nem túl nagy tapasztalattal rendelkezők is könnyedén el tudják készíteni ezt az egészséges finomságot!

  1. A sütőtököt kb. 230 fokon úgy 50 percig sütöttem.  
  2. 5 dkg vajon kb. 2 evőkanál mézet karamellizáltam, majd ebben fonnyasztottam meg egy fej felkockázott lilahagymát.   
     

     
  3. Ezután 1 almát meghámoztam, felkockáztam és hozzáadtam az eddigiekhez.  
  4. Belekapartam a megsült sütőtök fincsi húsát. 
  5. Az egészet felöntöttem kb. 1 l vízzel, amelybe 1,5 tyúkhúsleveskockát tettem.
  6. Összeforraltam a keveréket, majd levettem a tűzről és őrölt feketeborssal, egy csipet sóval, fahéjjal és chili paprikával ízesítettem.
  7. Az egészet összeturmixoltam botmixerrel és kókusztejjel hígítottam. 


Isteni fonom lett, készítsétek el Ti is!! J




Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése