2015. július 31., péntek

Rakott karfiol minimális szénhidráttal

Az életmódváltás során talán az egyik legnehezebb dolog, hogy hogyan leljük örömünket az immáron egészséges ételeinkben és csempésszük beléjük a régi megszokott, szeretett ízeket. Sokan éppen azért félnek az életmódváltástól és választják az ideig-óráig tartó szigorú diétákat, mert utóbbiaknál ott van a remény, hogy „ha vége a diétának, majd jól bekajálok egy sajtos-tejfölös lángost”. Az életmódváltás pedig egy végzetes ítéletnek tűnik számukra: „most már mindig csak csirkemellet ehetek és zöldséget legelhetek, míg világ a világ.” Azt gondolom, hogy egy megalapozott életmódváltásnak nem kell együtt járnia a lemondásokkal. Lehet, hogy ez furán hangzik, de ha belegondolunk, valójában csak egy kis utánajárással és odafigyeléssel kialakított új rutinról van szó: nagy vonalakban csak annyi, hogy az eddig megszokott nem túl jó minőségű és még kevésbé tápláló élelmiszer alapanyagok helyett minőségi, tápanyagdús társaikat választjuk. Innen már csak a kreativitáson múlik a dolog, hiszen a jól bevált, család kedvence receptek maradhatnak, csak a hozzávalók változnak.


Ennek jegyében készült el a mai ebédem, a rakott karfiol. Alapvetően a régi verzióval sincsen túl sok baj szerintem, de itt tényleg igyekeztem egy fit-verziót összeütni. A technológia hagyományos, mondom, hogy mely alkotóelemeket cseréltem egészségesebbre:

-          a jénai tálat kókuszzsírral kentem ki és Dia-wellness panírmorzsával szórtam körbe
-          a darált hús pulyka comb és szintén kókuszzsíron lett átpirítva
-          rizs helyett karfiol-rizset készítettem: a karfiolt lereszeltem, majd kókuszzsíron némi fűszerrel átpirítottam
-          a tejföl helyett zsírszegény görög joghurtot használtam.


Az eredmény isteni lett, sokszor fogom még így készíteni! Próbáljátok ki Ti is! J

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése